Friday 26 August 2011

PERUTUSAN MPP FAKULTI PENDIDIKAN SIRI 1 SESI 2010/2011


Assalamuaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera, Salam Perjuangan. Pertama sekali marilah kita mengucapkan rasa kesyukuran kepada Allah s.w.t kerana dengan keizinanNya kita diberi kesempatan  dalam meneruskan perjuangan sebagai seorang bakal pendidik dan sebagai khalifah di muka bumi sehingga ke hari ini. Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. Semoga kita mendapat syafaatnya di akhirat kelak.

            Saya mewaliki seluruh pimpinan ahli majlis perwakilan pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia ingin mengucapkan sekalung tahniah dan ribuan terima kasih di atas sokongan dalam memberikan peluang dan mandat dalam mengemudi Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia. Kami akan berusaha menjaga kebajikan anda semua. InsyaAllah.

Rakan-rakan mahasiswa/i yang saya kasihi, pejam celik-pejam celik, kita sudah berada di penghujung semester, peperiksaan akhir semakin hampir. Oleh itu, sebagai mahasiswa/i yang cemerlang, kita perlu mempersiapkan diri dengan bekalan ilmu untuk kita menghadapi peperiksaan yang akan tiba. Di samping itu, penjagaan kesihatan, fizikal dan mental, emosi dan spiritual perlu kita sediakan supaya dapat menghadapi peperiksaan dengan lebih tenang dan penuh keyakinan.

Bahkan usaha, doa dan tawakkal menjadi senjata bagi kita semua. Tidak dilupakan doa serta restu ibu bapa bagi mendokong terhadap kejayaan kita semua. Persediaan awal bagi menempuhi peperiksaan perlulah dimulakan daripada sekarang supaya tidak menyesal pada masa hadapan.

Segala tugasan dan kerja kursus perlulah disiapkan dengan kadar segera, dan mencapai kehendak pensyarah. y itu, perlulah dilakukan dengan kepuasan hati kita supaya menjadi yang terbaik. Semoga dengan usaha kita ini mendapat keberkatan dan kerahmatan daripada Allah s.w.t.

Selain itu, saya berharap  mahasiswa/i memanfaatkan cuti semester yang  panjang dengan aktiviti yang berfaedah di samping boleh menambahkan pendapatan secara tidak langsung dapat membantu keluarga di kampung.

Akhir kata, kita perlu sedar bahawa kita ini sedang menanggung amanah dan harapan daripada masyarakat. Oleh itu, saya mewakili warga fakulti Pendidikan ingin mengucapkan Selamat Menghadapi Peperiksaan Akhir. “ Semoga Kejayaan Milik Kalian Semua”

“ Bersama Mahasiswa Merealisasikan Varsiti”


0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms