Monday 19 March 2012

~ WALK 4 ELECTION ~

15 Mac 2012 (Khamis), 5.30 Petang
~*BANNER FPEND utk Walk For Election*~
Alhamdulillah "Walk 4 Election" dapat juga diteruskan walaupun selepas Asar hujan turun dengan lebatnya. Semua peserta W4E telah berkumpul di Pusanika sebelum memulakan perjalanan. Lebih kurang pukul 6 petang semua yang terlibat memulakan perjalanan dari Pusanika ke FPI, seterusnya ke Dataran Panggung Seni (di Dectar) dan kembali ke Pusanika.

Peserta W4E

Berkumpul di Pusanika

Sokongan drpd Presiden PMUKM

Sebelum bermulanya perjalanan W4E, pihak urusetia telah menyediakan slot pidato sepanjang program W4E petang ini. Pidato pertama disampaikan oleh seorang pelajar FPI Tahun 1 iaitu Saudara Hasyir Ifwat dan disambung oleh pemidato kedua iaitu Saudari Noraini Jumahir, pelajar FST Tahun 3.
Pidato 1
Pidato ke-2

Setelah berakhirnya sesi pidato, sesi taklimat program (perjalanan) W4E disampaikan oleh urusetia yang bertugas. Perjalanan ini akan bermula dari hadapan Pusanika ke FPI, seterusnya ke Panggung Seni dan berpatah balik ke Pusanika.
Taklimat perjalanan W4E
Perjalanan ke FPI

Sampainya di parking motor FPI, pidato ke-3 dikumandangkan oleh seorang pelajar FST Tahun 2 iaitu Saudara Harith Faisal.
Pidato ke-3

Seterusnya disambung dengan deklamasi "SAJAK" oleh Saudari Siti Fatimah Sabran, pelajar FST Tahun 2.
Pendeklamasian "SAJAK"
Ucapan wakil golongan Cina dari FUU

Seterusnya perjalanan diteruskan ke Panggung Seni sebagai destinasi terakhir W4E kali ini. Semua peserta berjalan di dalam barisan supaya tidak berlaku kesesakan jalan.
Perjalanan ke Panggung Seni (Dectar)
Suasana di depan Panggung Seni

Di Panggung Seni pula, penyampaian pidato disambung oleh Saudari Khairon Najah, pelajar FPEND Tahun 3 (Tesl) serta Saudari Rosilina, pelajar FKAB yang juga merupakan pelajar Tahun 3.
Pidato ke-4

Pidato ke-5

Ucapan Istimewa oleh Min Su Tzu (Baru saja memeluk ISLAM)

Selepas selesai sesi pidato, program W4E diteruskan dengan menandatangai kain rentang sebagai simbolik para peserta menyokong "Walk for Election".
"Kami Menyokong Walk fOr Election"

"CIKGU sokong Walk For Election"

Program Walk for Election berakhir dalam pukul 7 petang, alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Kami harap seluruh mahasiswa di UKM dapat mengambil sedikit input daripada perlaksanaan "WALK FOR ELECTION" ini.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms